© 2015 by BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
ul. Okopowa 47, 01-059 Warszawa,+48 22 290 66 11,  biuro@brogb2b.pl

 

W ostatniej edycji
Forum PetroTrend...

Ubiegłoroczny Program
- kliknij w okładkę po wydanie PDF

Obecność reprezentantów 3400 stacji paliw, prelekcje, dyskusje panelowe, kuluarowa wymiana doświadczeń i pomysłów na efektywne prowadzenie biznesu, wystawy, indywidualne spotkania z „kupcami” oraz wręczenie nagród dla najlepszych stacji – wszystko to miało miejsce 28 kwietnia 2015 r. w warszawskim Sheraton Warsaw Hotel, podczas XV Forum Rynku Stacji Paliw Petro Trend 2015.

Program jubileuszewego Forum, jak co roku, podejmował najważniejsze tematy i problemy stojące przed firmami działającymi w sektorze paliwowym. Podczas uroczystej Gali, na zakończenie Forum, zostały wręczone nagrody w konkursie Stacja Benzynowa Roku 2015.

Pierwszy blok tematyczny konferencji dotyczył postrzegania stacji paliw przez klientów. W drugim eksperci rynku rozmawiali na temat sprawdzonych pomysłów prowadzenia gastronomii i sklepu na stacji paliw. Trzeci blok miał całkowicie nową formułę, bowiem zostały w nim przedstawione trzy prezentacje case studies. W czwartym panelu zostały omówione obecne problemy sektora paliwowego w Polsce.

Konferencję otworzył Piotr Rudnicki, prezes zarządu BROG Marketing, wydawcy miesięcznika „Stacja Benzynowa & Convenience Store” i portalu petrolnet.pl oraz organizatora Forum PetroTrend.

Referat wprowadzający do pierwszego panelu wygłosił Tomasz Zawadzki, niezależny ekspert ds. handlu i marketingu rynku stacji paliw. Omówił w nim istniejące możliwe formy prowadzenia stacji. Pokazał jak w ostatnich latach zmieniała się ilość stacji na rynku. Wskazał na malejącą liczbę stacji niezależnych. Jego zdaniem rosnące zainteresowanie franszyzą przekłada się na większą sprzedaż produktów paliwowych i pozapaliwowych, między innymi dlatego, że stacje funkcjonujące pod logo znanych koncernów są lepiej postrzegane przez kierowców, cieszą się większym zaufaniem. Referat Zawadzkiego był podzielony na trzy części. Po każdej z nich odbyła się dyskusja. Uczestniczyli w niej Leszek Hendzel, dyrektor ds. operacyjnych sieci Moya, Ireneusz Jabłonowski, prezes zarządu Huzar PSP oraz Marek Pietrzak, prezes SNOSP oraz Delfin.

Kolejny panel dotyczył sprawdzonych rozwiązań zarządzania Sklepem i gastronomią na stacji paliw. Referat wprowadzający wygłosił Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers. Zwrócił uwagę na potrzebę korzystania z dostępnych technologii, ułatwiających określanie potrzeb i zachowań klientów w obrębie sklepu na stacji paliw. Jego zdaniem przestrzeń sklepu w możliwie najlepszy sposób powinna ułatwiać klientowi intuicyjne i swobodne przemieszczanie się w jej obrębie. Zaprezentował również rozwiązania funkcjonujące na stacjach za granicą. Zasugerował, że klienci coraz chętniej na stacjach poszukują produktów tradycyjnych, niepowtarzalnych. Ich uwagę przykuwają obiekty wyraziste, wyłamujące się spoza ustandaryzowanych sieciowych projektów.Późniejszą dyskusję poprowadził Piotr Rudnicki. Wzięli w niej udział Bartłomiej Dudka, Anna Walczowska, partner zarządzający, prezes zarządu Boutique Advice, Andrzej Kondej, właściciel Kondej Marketing, Marek Robacha, dyrektor sprzedaży Primulator, Janusz Bodaszewski, kierownik Działu Rozwoju Sklepu PKN Orlen.

Trzeci panel zyskał nowatorską formułę. Wybrani zwycięzcy zeszłorocznego konkursu Stacja Benzynowa Roku 2014 zaprezentowali nagrodzone stacje, opowiadając o rozwiązaniach, które przyczyniły się do sukcesu. Mariusz Piętak, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen, zaprezentował stację PKN Orlen MOP Wieszowa Południe, zdobywcę aż czterech nagród. Podkreślił szybkość z jaką została zrealizowana (10 miesięcy) ta inwestycja oraz jej rozmach (prawie 4 ha). Tadeusz Sławik, dyrektor operacyjny BP Polska, przedstawił stację partnerską BP Wysogotowo, którą w zeszłym roku doceniono za usługi gastronomiczne. Natomiast Robert Zarzecki, wiceprezes Citrnoex, opowiedział o Dyskoncie Paliwowym Citronex, formatu, który w zeszłym roku zadebiutował na rynku, oferując najniższe w regionie ceny paliw. Dyskusję po każdym z wystąpień poprowadził Edwin Kaniuk, redaktor naczelny miesięcznika Stacja Benzynowa & Convenience Store.

Ostatni z paneli dotyczył aktualnych problemów sektora paliwowego w Polsce. Referat wprowadzający wygłosił Krzysztof Romaniuk, dyrektor ds. analiz rynku paliw POPiHN. Wskazał na problem wciąż istniejącej na rynku polskim szarej strefy. Z zaprezentowanych wyniknęło, że popyt na paliwa wciąż nie odnotował oficjalnego wzrostu, a produkcja rafineryjna odnotowała spadki. Natomiast udało się odnotować oficjalny wzrost importu paliw ciekłych w tym ON przez niezależnych importerów. Wskazał na postulowaną przez POPiHN potrzebę stworzenia „Platformy paliwowej” – narzędzia do skutecznej kontroli firm sektora paliwowego oraz konieczność wprowadzenia regulacji podatkowych – nowelizacji ustawy o VAT – wprowadzenia podwyższonej kaucji solidarnej odpowiedzialności.

Dyskusję poprowadził Andrzej Sikora, prezes zarządu Instytutu Studiów Energetycznych. Wzięli w niej udział: Krzysztof Romaniuk, Tadeusz Sławik, dyrektor operacyjny BP Polska, Krzysztof Starzec, dyrektor działu paliw Statoil Polska, Mariusz Piętak, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen, Paweł Maślakiewicz, dyrektor ds. zarządzania sprzedażą Grupa Lotos, Zbigniew Łapiński, członek zarządu, dyrektor ds. zaopatrzenia i klientów kluczowych Anwim.

Podczas Forum już po raz drugi zorganizowano spotkania Business Speed Dating, czyli szybkie intensywne spotkania „kupców” z największych sieci z potencjalnymi klientami.

Ostatnią, bardzo ważną częścią konferencji, była uroczysta kolacja z Galą konkursową Stacja Benzynowa Roku 2015. Już po raz czwarty Jury składające się z prelegentów oraz panelistów Forum przyznało nagrody najlepszym stacjom paliw w Polsce. To jedyny konkurs, w którym przedstawiciele branży wyróżniają najlepsze w Polsce stacje paliw.